Η πρώτη μου χρονιά σε δημόσιο σχολείο ήταν ως δασκάλα παράλληλης στήριξης.
Στήριζα ένα αγόρι στο φάσμα του αυτισμού με παρορμητική συμπεριφορά και υπερκινητικότητα.
👉Σε συνεργασία με την ψυχολόγο και με τη δασκάλα της τάξης του σχεδιάσαμε το παραπάνω πρόγραμμα αυτορρύθμισης. Είναι ημερήσιο πρόγραμμα, κάθε μέρα βάζαμε 3 φατσούλες :) :/ :( ανάλογα με το πόσες φορές είχε πετύχει τους στόχους του, που τις φορές τις καταγράφαμε με γραμμούλες / ή με τσεκ ✅ στα πράσινα κουτάκια.
όλα τα κουτάκια τσεκαρισμένα = :)
τα μισά κουτάκια τσεκαρισμένα = :/
μόνο 1 κουτάκι ή κανένα τσεκαρισμένο = :(
👌Η ύπαρξη ενός κίνητρου ήταν η κινητήριος δύναμή του για να προσπαθήσει να συμπεριφερθεί αναλόγως. Μία ζωγραφιά, ένα αγαπημένο του παιχνίδι, λιγότερα μαθήματα για το σπίτι, περισσότερο διάλειμμα κ.α ήταν κάποια από τα κίνητρα.
🥰Ωστόσο, εμείς προσπαθούσαμε να τον ακούμε, να τον παρατηρούμε, καθώς αλλάζαμε και τους στόχους μόλις τους πετύχαινε ή τους τροποποιούσαμε.
✅Καλό είναι να ξεκινάμε με μικρότερους στόχους, ώστε να είναι πιο εύκολο για το παιδί να τους ακολουθεί και να βλέπει τι πετυχαίνει κάθε φορά.
✅Να μην ξεχνάμε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό, δε θέλουμε να το αλλάξουμε, αλλά να του μάθουμε να συμπεριφέρεται με ευγένεια, σεβασμό και υπευθυνότητα.
✅Επίσης εμείς πρέπει να ακολουθούμε το ρυθμό του και τον τρόπο που μαθαίνει, να το ακούμε, να το παρατηρούμε και να μπορούμε να προσαρμοστούμε στο χαρακτήρα του.
Εδώ θα βρείτε την παρουσίαση
👇
https://docs.google.com/presentation/d/1PECoJlxqRPnD-MiE9LicF1aSAcApefkrfK3ARBadSaA/edit?usp=sharing
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου