Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εξατομικευμένο πρόγραμμα αυτορρύθμισης

Η πρώτη μου χρονιά σε δημόσιο σχολείο ήταν ως δασκάλα παράλληλης στήριξης. 
Στήριζα ένα αγόρι στο φάσμα του αυτισμού με παρορμητική συμπεριφορά και υπερκινητικότητα. 

👉Σε συνεργασία με την ψυχολόγο και με τη δασκάλα της τάξης του σχεδιάσαμε το παραπάνω πρόγραμμα αυτορρύθμισης. Είναι ημερήσιο πρόγραμμα, κάθε μέρα βάζαμε 3 φατσούλες :)   :/    :(  ανάλογα με το πόσες φορές είχε πετύχει τους στόχους του,  που τις φορές τις καταγράφαμε με γραμμούλες / ή με τσεκ ✅  στα πράσινα κουτάκια.

όλα τα κουτάκια τσεκαρισμένα  = :)

τα μισά κουτάκια τσεκαρισμένα  = :/

μόνο 1 κουτάκι ή κανένα τσεκαρισμένο  = :(

👌Η ύπαρξη ενός κίνητρου ήταν η κινητήριος δύναμή του για να προσπαθήσει να συμπεριφερθεί αναλόγως. Μία ζωγραφιά, ένα αγαπημένο του παιχνίδι, λιγότερα μαθήματα για το σπίτι, περισσότερο διάλειμμα κ.α ήταν κάποια από τα κίνητρα. 

🥰Ωστόσο, εμείς προσπαθούσαμε να τον ακούμε, να τον παρατηρούμε, καθώς αλλάζαμε και τους στόχους μόλις τους πετύχαινε ή τους τροποποιούσαμε.

✅Καλό είναι να ξεκινάμε με μικρότερους στόχους, ώστε να είναι πιο εύκολο για το παιδί να τους ακολουθεί και να βλέπει τι πετυχαίνει κάθε φορά. 

✅Να μην ξεχνάμε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό, δε θέλουμε να το αλλάξουμε, αλλά να του μάθουμε να συμπεριφέρεται με ευγένεια, σεβασμό και υπευθυνότητα. 

✅Επίσης εμείς πρέπει να ακολουθούμε το ρυθμό του και τον τρόπο που μαθαίνει, να το ακούμε, να το παρατηρούμε και να μπορούμε να προσαρμοστούμε στο χαρακτήρα του.

Εδώ θα βρείτε την παρουσίαση
👇

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παιχνίδια ορθογραφίας

Όλα ξεκινούν και τελειώνουν με ένα ευχάριστο παιχνίδι. Μέσα από τα παιχνίδια και τις δημιουργικές κατασκευές τα παιδιά μαθαίνουν. "Τα 5 δάχτυλα σε χαιρετάνε και στις προτάσεις σε βοηθάνε" και "Η τρίλιζα της ορθογραφίας" είναι δύο δημιουργικές κατασκευές που τις βρήκα από το Pinterest, τις αποθήκευσα και τις προσάρμοσα ανάλογα με τις ανάγκες του μαθητή μου και τους εκπαιδευτικούς μας στόχους. ~Μπορείς τα 5 δάχτυλα να τα κολλήσεις στο μολύβι του μαθητή σου, ώστε όταν γράφει να τα βλέπει πολύ εύκολα~  ~Φυσικά μπορείς να τα κάνεις βραχιολάκι και να το φοράει στο χέρι του όποτε γράφει~ ~Συμβουλή μου είναι να τα πλαστικοποιήσεις πρώτα, για να μην τσαλακωθούν ή σκιστούν!~ Την τρίλιζα αφού την πλαστικοποιήσεις -αν θες κι αν διαθέτεις το θαυματουργό μηχάνημα- μπορείς να την κολλήσεις κάπου που το παιδί μπορεί να τη βλέπει καθημερινά και μπορεί να τη χρησιμοποιεί εύκολα. Μπορείς επίσης να την κρεμάσεις και με σχοινάκι κάπου ή να την κολλήσεις

Φύλλα καλλιγραφίας

Τα όμορφα και περιποιημένα γράμματα  είναι δείγμα της προσωπικότητας και  του χαρακτήρα μας! Με λίγα λόγια ακτινοβολούν τον εαυτό μας! Τώρα που είναι μικροί οι μαθητές μου  σκέφτηκα να τους φέρνω φύλλα καλλιγραφίας,  για να μάθουν το μέγεθος των γραμμάτων! Φυσικά δεν κάνουμε υπερβολές με αυτές τις ασκήσεις.. Δίνουμε τις επιβράβευσεις μας και ενθαρρύνουμε τους μαθητές μας !  Είτε μπορουμε να αγοράσουμε τετράδιο καλλιγραφίας είτε φυσικά να το φτιάξουμε εμείς.. Χρόνο να έχεις και όρεξη! Παρε μια γεύση, λοιπόν :) 

Χειροποίητα μετάλλια για τους μαθητές μας

Μία ιδέα που είχα κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών ήταν να φτιάξω μετάλλια από πηλό για τους μαθητές μου! Χρειάζεσαι :     1.   Πηλός Darwi Λευκός ή Πηλός Darwi Terracotta που τον αγόρασα από το Public και  παρακάτω έχω το link για να δείτε τον πηλό. Φυσικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και οποιαδήποτε άλλη μάρκα και είδους πηλού!     http://www.public.gr/product/xartika/eidi-xeirotexnias/plastelines/pilos-darwi-leykos-500gr/prod5910150pp/                    2. Κάποιο μολύβι για να χαράξεις και να ζωγραφίσεις τον πηλό. 3. Χρυσόσκονη σε πολλά χρώματα. Η διαδικασία είναι πολύ εύκολη!! ακολουθείς τις οδηγίες από τη συσκευασία του πηλού  που θα επιλέξεις, για να τον πλάσεις στο σχήμα που θες! Εγώ επέλεξα στρογγυλό σχήμα,  την επόμενη φορά θα τα κάνω σε μορφή αστεριού! Στη μία όψη έγραψα το '' BRAVO'' και  στην άλλη σχεδίασα αστεράκια.   τελευταία πινελιά είναι η κορδέλα ! Καλη επιτυχία σε όλους!! :)